Producatorii auto care au intoxicat oameni cu gaze de esapament

Autoritatile germane acuza companiile nemtesti Volkswagen BMW si Daimler ca au facut experimente ilegale pe oameni si maimute. Un grup finantat de aceste companii a expus diversi subiecti gazelor de esapament.

Dupa scandalul de anul trecut in care Volkswagen si alte companii din Germania au ascuns rezultatele adevarate al testelor de emisii, gigantii industriei auto sunt implicati intr-un alt scandal de proportii. Conform agentiilor guvernamentale din Germania, mai multi producatori importanti din teritoriu au finantat experimente pe oameni si maimute. Acestea au presupus expunerea la gaze de esapament.

poluare Producatorii auto care au intoxicat oameni cu gaze de esapament

Astfel de teste nu sunt doar ilegale, ci au fost clasificate ca „abominabile” de autoritati. Experimentele au fost realizate de compania EUGT (European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector) cu ajutorul finantarii oferite de Volkswagen, Daimler si BMW. Printre alte branduri mai mici, Daimler include Mercedes, in timp ce Volkswagen include Audi si Skoda.

Guvernul German a initiat o procedura prin care spera sa obtina argumente din partea reprezentantilor marilor companii din industria auto pentru testele respective. Este important de retinut ca experimentele cu pricina au fost efectuate in urma cu cativa ani, dar doar acum au iesit la iveala. EUGT sau European Research Group on Environment and Health in the Transport Sector a fost desfiintata anul trecut de catre oficialii Volkswagen Group, Daimler si BMW.

Purtatorul de cuvant al cancelarei Angela Merket a afirmat ca este imposibil sa justifici din punct de vedere etic aceste teste pe oameni si maimute. Ministrul Mediului din Germania, Barbra Hendricks, si-a exprimat uimirea ca oamenii de stiinta au fost de acord sa efectueze testele.

In raportul recent se arata ca, in 2014, EUGT a expus 10 maimute la gaze de esapament intr-o camera inchisa. Printre masinile testate era si un VW Beetle. Testele au fost derulate in Albuquerque, New Mexico. Mai mult, alti 19 oameni, barbati si femei, au trecut printr-un experiment similar derulat de EUGT.

Primele informatii pe marginea acestui subiect au fost publicate de catre New York Times. Aparent, logica din spatele testelor a avut legatura cu un raport din 2012 al Organizatiei Globale pentru Sanatate. In respectivul document, expunerea la gaze de esapament era clasificata ca un factor carcinogen. Testele EUGT ar fi fost menite sa contracareze studiul publicat de WHO.

Preluat de pe https://playtech.ro/2018/volkswagen-bmw-daimler-experiment-oameni-gaze-esapament/

Romania, locul 17 in UE la inmatricularile de autoturisme noi in 2017, cu un total de 105.083 unitati

Numarul de autoturisme noi inmatriculate a crescut anul trecut in Romania cu 10,7%, la un total de 105.083 unitati, piata locala plasandu-se pe locul 17 in UE, potrivit datelor ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) si ACAROM (Asociatia Constructorilor de Automobile din Romania).

Topul tarilor europene este condus de Germania, cu 3,44 milioane de autoturisme noi inmatriculate (A2.7%), urmata de Marea Britanie cu 2,54 milioane autoturisme (-5.7%) si de Franta cu 2,11 milioane unitati (A4.7%).

In total, inmatricularile de autoturisme noi in Uniunea Europeana au crescut cu 3,4%, la 15,13 milioane unitati, cele mai importante cresteri fiind in Spania (+6.2%), in timp ce Franta (-0.5%), Germania (-1.0%), Italia (-3.2%) si Marea Britanie (-14.4%) au inregistrat scaderi.

In ceea ce priveste constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme inmatriculate in Europa sunt reprezentate de grupul VW (3.717.566 unitati, in crestere cu 2,1%), urmate de grupul PSA (1.885.553 unitati, in crestere cu +28.1%) si de Grupul Renault (1.628.472 unitati, in crestere cu A6.7%).

Anul trecut au fost inmatriculate 472.800 de autoturisme Dacia la nivel european (UE +Elvetia, Norvegia, Islanda si Liechtenstein), in crestere cu 12,1%. DIn numarul total, 463.543 autoturisme Dacia au fost inregistrate in UE.

Ziarul Financiar a fost sursa de informatii pentru acest articol.

Roman care creeaza masina care iti citeste gandurile pentru japonezi!

La CES 2018 va fi prezentat un sistem care iti conecteaza creierul la masina. Acesta e viitorul pe care Nissan il vede pentru masini autonome, iar un roman conduce echipa de cercetare.

Un vicepresedinte Nissan a spus ca oamenii, cand se gandesc la masini autonome, cred ca soferul n-are nicio treaba cu ce face automobilul. In fapt, ei vor sa creeze un sistem care te conecteaza la masina. Platforma Brain-to-Vehicle (B2V), pe care o vom vedea la CES 2018, face contrariul: citeste gandurile soferului (sau, ma rog, pasagerului) ca sa faca din condus un act mai interesant si mai interactiv.

Masina Care se Conduce singura la Comenzile Gandirii umane

Nissan va demonstra la CES 2018 cum functioneaza sistemul pe masina concept IMx. Cel responsabil de proiect este romanul Lucian Gheorghe, cercetator senior de inovare la Nissan. Sistemul B2V, in forma de acum, interpreteaza semnalele cerebrale si le transmite pentru a controla acceleratia, directia sau franarea, asta inainte ca soferul sa actioneze asupra masinii. Timpul de citire este de la 0,2 secunde pana la 0,5 secunde.

Lucian Gheorghe are 40 de ani si un doctorat in tehnologia neurala, adica folosirea computerelor invatate sa gandeasca asa cum gandeste un om. Romanul considera ca exista viitor pentru condusul manual. „Placerea condusului este ceva ce noi oamenii n-ar trebui sa pierdem. [Cu B2v] simti fie ca esti un sofer mai bun, fie ca masina raspunde mai bine la comenzi”, a declarat Gheorghe, citat de Bloomberg. El foloseste sistemul circa 15 minute in fiecare zi cand merge la munca.

La CES 2018, Nissan va simula cu B2V condusul pe autostrada pentru cateva minute. Desi totul e la nivel de prototip si concept, Gheorghe are o explicatie pentru care sistemul va avea succes. „Chiar si in vremea masinilor autonome, nu construim cutii in care sa dormi. Construim o experienta placuta pe care s-o ai in vehicul”, a explicat romanul.

8 Sfaturi pentru a lua “orasul” sau permisul de sofer profesionist din prima!

In acest articol vom discuta putin despre scoala pentru profesionisti, vom vedea ce trebuie sa faci mai exact astfel incat sa ai permisul de conducere categoriile C si CE din prima in buzunar. Cei care au trecut o data prin scoala de soferi si au luat deja permisul pentru turisme cam stiu despre ce este vorba.

Diferenta dintre scoala pentru B si scoala pentru C, CE nu este foarte mare dar cu toate acestea, exista foarte multa lume care pica examenul teoretic sau practic desi au permis de conducere si conduc de ani buni, asa ca in cele ce urmeaza vom vedea cum trebuie sa procedezi astfel incat sa iei toate cele patru examene din prima. Spun patru examene pentru ca vor fi doua teoretice si doua practice. Avem examenul teoretic pentru categoria C (26 de intrebari) si examenul teoretic pentru categoria E (11 intrebari), urmate ulterior de programarea pentru traseu unde din nou avem doua examene separate, unul cu camionul si altul cu camion + remorca.

exmane auto camion din prima trecere sfaturi
Cititi legea. Ca si in cazul examenului pentru obtinerea permisului de categorie B, trebuie sa citesti legea. Stiu, poate ca ai B-ul de ani de zile, poate ca tu conduci exemplar si respecti regulile de circulatie dar nu uita ca al nostru Cod Rutier se schimba foarte des. In plus, sunt sanse mari sa fi uitat 90% din lege doar pentru ca ati stat departe de acest mediu al scolilor de soferi si al chestionarelor auto. Nu va bazati pe ideea ca daca stiti sa conduceti o masina sunteti gata de dat sala, veti avea o surpriza foarte neplacuta.

Invatati mecanica. Mecanica pentru categoriile C si CE este un pic mai dificila, dar nu imposibila. Partea buna este ca examenul teoretic pentru categoria C are tot 26 de intrebari, identic cu cel pentru categoria B dar are ceva mai multe intrebari de mecanica, restul sunt de circulatie rutiera. De unde puteti invata mecanica? Ei bine, scolile de soferi au niste foi precum cele din imaginea de mai jos in care este explicat foarte bine tot ce aveti nevoie sa stiti. Daca vreti aceste foi cu mecanica de categoria C, lasati un comentariu si va trimit eu pe mail un PDF.

Faceti doar chestionarele de pe drpciv.ro. Nu va complicati existenta cu carti sau alte minuni. Exista multe cazuri care candidatii au facut chestionare doar din carti si care au picat cu brio. Trebuie mentionat faptul ca intrebarile de pe drpciv.ro sunt ACELEASI INTREBARI CARE VOR PICA LA EXAMENUL TEORETIC DE LA POLITIE, asa ca atat timp cat veti face doar aceste chestionare, nu veti avea probleme. Asadar, nu va bazati pe carti.

Nu aveti ce cauta la sala daca nu faceti constant 25 – 26 de puncte pe DRPCIV.ro. Va spun sigur ca 22 – 23 – 24 de puncte constant nu e suficient. Nu sunteti pregatiti sa luati sala de cat in momentul in care faceti aproape de maxim de puncte la toate chestionarele. Stiu ca e o idee destul de radicala, dar nu va duceti la sala pana nu faceti constant 25, 26 de puncte pe DRPCIV.ro. Nu va culcati pe urechea ca sunteti admisi mereu desi sunteti admisi cu 22 sau 23 de puncte. Mai bine amanati o saptamana, doua, pana va puneti la punct teoria si chestionarele.

Nu ingrasati porcul in ajun. Incepeti sa cititi legea si mecanica de cand intrati la scoala. De fapt, puteti face asta cu mult inainte, nu va impiedica nimic. Puteti sa va reamintiti legislatia cu luni inainte, va va fi mult mai usor. In nici un caz nu ingrasati porcul in ajun. Daca nu ati citit nimic 3 luni cat tine scoala, daca va apucati cu o saptamana inainte de examen sunt sanse mari sa picati. Aici apar cele mai multe probleme. Multi nu pun mana pe carte considerand ca daca au deja B-ul ei stiu legea si pot sa ia sala fara mari batai de cap dar dupa cum spuneam mai sus, nu este chiar asa. Puneti burta pe carte din timp chiar daca ati mai facut o scoala mai demult.

Trebuie facute cateva precizari elementare si despre examenul practic pentru obtinerea permisului de sofer profesionist, respectiv categoriile C si CE. Ati mai trecut printr-un examen, ati mai vazut care sunt cerintele unui examinator auto in mare parte dar de data aceasta trebuie sa aveti in vedere cateva lucruri noi.

Examenul va fi mult mai dur. De ce? Pentru ca responsabilitatea unui sofer de camion sau de TIR este mult mai mare fata de cea a unui sofer de autoturisme. Examinatorii vor fi mult mai drastici, asa ca nu plecati pe ideea ca daca la traseul pentru B au mai inchis ochii la unele greseli, o vor face si cu mastodontul.

Faceti oricate ore sunt necesare. Stiu ca multi dintre voi vreti sa iesiti cat mai ieftin cu scoala de soferi, mai ales ca cea pentru categorii grele este foarte costisitoare (in jur de 3000 de lei), insa nu uitati ca 5-6-10 ore de conducere cu camion + remorca NU SUNT SUFICIENTE pentru a te acomoda cu gabaritul. O sa ai probleme in curbe, in aglomeratie iar examinatorul va simti faptul ca esti nesigur pe tine. In fond si la urma urmei, in momentul in care terminati scoala, voi trebuie sa fiti stapani pe voi si sa fiti capabili sa conduceti orice ansamblu rutier format din camion + remorca. Nu va luati dupa instructorii auto care din cauza faptului ca sunt foarte aglomerati, va spun ca dupa 6 ore cu camionul sunteti gata de examen. Insistati sa faceti MINIM 30 de ore de conducere, indiferent de costuri.

Aveti grija cu remorca. Remorca este un examen separat si din punctul meu de vedere, examinatorii vor fi extraordinar de exigenti in timpul examenului pentru categoria E. Este foarte important, subliniez, foarte important sa invatati din scoala sa conectati corect remorca la camion. Daca examinatorii nu va vor pune sa garati sau sa trageti la cheu sau nebunii de-astea cu remorca, cu siguranta va vor pune sa faceti o conectare. Ce presupune conectarea? Pai presupune in primul rand foarte multa practica intrucat veti fi nevoiti sa aliniati perfect camionul cu remorca astfel incat protapul sa intre fix in cuiul de remorcare.

Acestea sunt cele mai importante aspecte legate de obtinerea sigura a permisului categoriile C, CE, permisului de sofer profesionist cu alte cuvinte. Daca aveti intrebari suplimentare, nu ezitati sa le adresasi in sectiunea de comentarii si voi raspunde la ele.

IEFTIN si EFICIENT: 5 Metode de Prevenire a Inghetarii si Aburirii Geamurilor AUTO!

O problema des intalnita in anotimpul rece este inghetarea si aburirea geamurilor de la masina. Iata cateva sfaturi care va pot ajuta la gasirea solutiei optime pentru dezghetarea geamurilor de la masina, in timp util:

Porneste caldura si iesi din masina cat timp se incalzeste motorul. Este mult mai eficient. NU utiliza niciodata apa fiarta! Risti sa iti cumperi alt parbriz.

masina inghetata si cu zapada pe ea

Pentru dezaburirea geamurilor, poti incerca doua variante: fie incalzesti geamul, fie reduci umiditatea din interiorul masinii.

  • Pentru a incalzi geamul, foloseste-te de dispozitivul de incalzire a masinii la treapta maxima si ai grija ca ventilatia sa fie setata pe modul dezaburire, mai eficienta deoarece directioneaza fluxul de aer catre parpriz si geamurile laterale.
  • De asemenea, nu uita sa pornesti incalzirea lunetei imediat ce ai pornit motorul. Pentru a reduce umiditatea aerului, fie deschizi geamul, fie pornesti optiunea de dezumidificare a sistemului de aer conditionat, desigur daca automobilul este dotat cu un sistem de climatizare.
  • Din fericire, exista un truc simplu care te va ajuta sa scapi de gheata de pe geamuri, fara sa-ti mai inghete mainile. Vei avea nevoie de putin spirt, apa si detergent de vase. Pune 2/3 spirt, 1/3 apa si o lingura de detergent de vase lichid intr-o sticla de circa 500 ml, care sa aiba un capat cu dispozitiv de spray. Amesteca ingredientele si aplica lichidul pe parbrizul inghetat. Lasa-l sa actioneze cateva secunde, iar gheata va disparea.

Cum previi inghetarea si aburirea geamurilor:

  • Sterge geamurile cu o solutie de otet si apa (trei parti de otet la o parte de apa).
  • Acopera geamurile cu o patura (sau cu o folie speciala care previne inghetul).
  • Foloseste solutie speciala anti-inghet pentru geamuri
  • Sterge geamurile o data pe saptamana. Geamurile murdare se aburesc mult mai repede decat cele curate intrucat murdaria atrage umezeala.
  • Evita lucrurile ude (umbrela, haine ude de la sport), iar daca ninge, scutura-ti bine bocancii inainte de a te urca in masina.
  1. Metoda „sarata”:

Daca ai un prosop mai vechi in casa il imbibi in apa cu sare si il lasi peste noapte. In cazul in care nu ai suficienta sare in casa, poti prepara o solutie din alcool si apa, jumatate din cantitatea alcoolului, pe care o dai de seara pe parbriz. Daca te ocupi de seara de masina, ai toate sansele ca dimineata sa pleci rapid cu masina fara sa mai pierzi timp inutil.

  1. Metoda mai putin folosita de soferi:

Ai nevoie doar de o pereche de sosete vechi, pe care nu le mai folosesti si de niste nisip igienic pentru pisici. Il gasesti in orice supermarket si nu e deloc scump. Tot ce trebuie sa faci este sa rastorni granulele in sosete si sa pui „inventia” pe bord, langa parbriz sau sub scaunele din masina. Nisipul are puterea de a absorbi umiditatea din aer, iar rezultatul este garantat.

9 Sfaturi pentru prelungirea vietii masinii tale!

Ca orice sofer ce isi iubeste masina, sunt sigur ca iti doresti pentru ea o viata lunga si fara reparatii majore, nu? In acest caz trebuie sa ii acorzi o atentie deosebita. Iata cateva sfaturi care sa te ajute sa obtii o viata mai lunga a masinii tale:

Respecta instructiunile oferite pentru masina ta! Sunt multe persoane care ignora recomandarile producatorului de intretinere a autovehiculului si tu nu ar trebui sa te numeri printre ei. Chiar daca masina ta este second hand, citeste aceste recomandari pentru a avea o idee mai buna despre particularitatiile masinii tale.

Citeste manualul de utilizare si respecta instructiunile oferite de producator.
Indiferent de tipul masinii, indiferent ca este noua sau second hand, este recomandat ca inaintede toate sa citesti recomandarile de intretinere de la producatori pentru a putea urma programul de intretinere si a evita, astfel, aparitia unor probleme ale componentelor masinii de la caroserie la suspensie si sistem de racire.

Fii bland cu masina ta in primii 1000 km(cel putin). Atunci cand cumperi o masina noua, producatorul, de obicei, iti recomanda ca pe o perioada de cel putin 1000 km sa menajezi pe cat posibil masina. De asemenea, tot in aceasta perioada ar trebui sa eviti si kilogramele in plus pe care le transporti cu aceasta. Producatorul auto iti va spune detalii precum ce turatie ar trebui sa nu depasesti, aceasta variand in functie de tipul de masina si motorizarea aleasa.

Alege combustibil de calitate. Evita alimentarea masinii de la statii ce produc modificari in comportamentul motorului. Daca observi ca, imediat dupa ce alimentezi masina ta nu mai are comportamentul care cu care esti obisnuit, evita sa mai alimentezi de la benzinaria respectiva.

Accesorizeaza cheia masinii tale cat mai putin posibil – De ce? In cazul in care ai multe accesorii pentru cheia masinii tale aceasta va deveni mai grea. Acest lucru nu va face decat sa puna presiune in plus pe butucul de contact al masinii, care se poate defecta in timp.

Pastreaza o evidenta a consumului masinii tale. De ce? Pentru ca iti poate arata din timp daca masina ta are o problema. In cazul in care observi o crestere a combustibilului intr-un timp foarte scurt, cred ca ar fi timpul sa faci o vizita la service.

Asigura-te ca nivelul lichidelor este la nivelul optim pentru a asigura functionarea tuturor functiilor masinii. Dupa cum stii si tu, masina ta detine diferite tipuri de lichide. Acestea pot fi schimbate dupa un anumit numar de kilometri sau pur si simplu in momentul in care sunt pe terminate. Pentru ca totul sa mearga asa cum ar trebui asigura-te ca le inlocuiesti in timp util.

Pastreaza-ti masina curata. Sarea, noroiul dar si alte particule pot duce la deteriorarea masinii tale cauzand rugina si alte defectiuni. Curatarea masinii tale in mod regulat nu numai ca o va face sa arate mai mult timp ca noua dar o va si proteja pe termen lung.

Foloseste o husa cand nu tii masina in garaj sau cand nu o folosesti foarte des. Aceasta iti poate proteja masina de praful si murdaria adunata in timp.

Informatiile au fost preluate integral de pe pagina site-ului autokappa

Ti-ai luat permisul? Uite de ce masina ai nevoie. Top 10 masini pentru soferi noi

Pentru multi, trecerea examenului auto este un pas important catre independenta si maturitate. Urmatorul pas logic este alegerea unei masini potrivite. Nu vei ajunge foarte departe daca depinzi de masina parintilor, asa ca ne-am gandit sa iti povestim despre 10 dintre cele mai bune variante pentru soferii incepatori si cateva sfaturi pentru start. Potrivite nu doar pentru adolescenti, ci pentru orice sofer aflat la inceput de drum, aceste masini sunt ieftine, nu foarte puternice, usor de manevrat si au masuri de siguranta.

Atunci cand iti vei cumpara prima masina, cel mai mare soc nu va fi costul combustibilului sau ratele de leasing, ci asigurarea. In Romania, valoarea RCA-ului creste in functie de varsta soferului: cu cat este mai tanar, cu atat este mai mare rata. In plus, daca doresti sa asiguri masina si prin CASCO, costul politei se calculeaza in functie de valoarea masinii pe piata, deci cu cat este mai noua si mai valoroasa, cu cat creste si acel cost. Avand in vedere costurile de reparatie si a pieselor auto pentru anumite branduri, poate ar fi bine sa te gandesti la optiunea CASCO, mai ales in primii ani de conducere.

prima masina dupa luare permisului auto

Cand vine vorba de tip de combustibil, ai mai multe variante la dispozitie. Varianta Diesel iti ofera costuri reduse, insa este potrivita pentru drumuri lungi. Daca o sa folosesti masina doar pentru drumuri la mall sau prin oras, varianta cu benzina este mai buna.

Atunci cand nu ai experienta, este necesar ca masina sa iti ofere siguranta si incredere. Alege o masina cu un volan usor de manevrat, cu geamuri mari care sa te ajute sa vezi mai bine unde vrei sa mergi si ce este in jurul tau. Daca ai noroc, poti avea o masina cu senzori si camere video pentru parcare.

Bineinteles, vei avea nevoie de un sistem audio decent, preferabil cu gadget-uri precum Bluetooth si conexiune USB pentru telefonul tau. Nu uita de un set hands free daca vrei sa vorbesti la telefon la volan: este mai sigur, si scapi de o amenda usturatoare.

Stim ca pare complicat, asa ca ti-am alcatuit o lista cu top 10 masini potrivite pentru un conducator incepator. Toate sub 18.000 EUR (model 2017), cu variante de consum economice (unele chiar eco) si multe extra optiuni care iti pot oferi o experienta de conducere comfortabila si sigura.

  • Peugeot 208

Peugeot 208 intra in gama de masini de mici dimensiuni a brandului francez. Poate nu este la fel de distractiv de condus ca un Ford Fiesta, insa arata sofisticat, atat pe interior, cat si pe exterior. Este o masina usor de condus si are multe optiuni de baza importante. Modelul de motor pe benzina este suficient de puternic pentru cei care folosesc masina in oras si destul de economic pentru ce ofera. Variantele noi de Peugeot 208 includ tehnologia Stop & Start, care poate mentine motorul in “standby” si asigura un consum optimizat si o reducere a emisiilor de CO2. Modelul nou porneste de la 9.744 euro, dar cu siguranta poti gasi variante mai ieftine second hand.

  • Hyundai i10

Dupa succesul telefoanelor mobile, Coreea de Sud demonstreaza ca se pricepe si la masini: Hyundai i10 este un exemplu perfect. Se gaseste la un pret foarte bun, este bine echipat si este mai practic decat competitorii sai, fiind cu 5 usi si mult spatiu in spate pentru prietenii tai. Este o alegere buna pentru prima masina din cauza mixului de practicalitate, siguranta si calitate. I10 are un stil mai sofisticat si curat ca predecesorul sau, plus ca este mai lung, mai lat si mai jos ca modelul vechi. Momentan poti gasi Noul i10, 1.0, o putere de 66 CP la 5.500 rpm si sistem de management al stabilitatii vehiculului (VSM), motor cu Benzina si cutie manuala, la un pret incepand de la 8.670 euro.

  • Dacia Sandero

Nu putem trece cu vederea super brandul romanesc Dacia. Modelul Sandero este potrivit celor cu buget mic, fara pretentii mari, care prefera o masina clasica (in Marea Britanie a declansat o mica revolutie datorita pretului mic). Desi interiorul pare ieftin si mult prea simplistic in comparatie cu alte branduri, sub capota gasesti capabilitatile mecanice de top oferite de Renault, owner-ul Dacia. Spatiul interior este un punct forte, datorita volumului mare, insa variantele standard nu ofera multe optiuni importante (stereo, aer conditionat, etc.). Varianta cea mai ieftina, Access, porneste de la 7150 euro si include jante de oțel 15” cu capace complete Groomy, sistem de asistență la pornirea în rampă, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, lunetă încălzită si faruri de zi cu LED.

  • Suzuki Swift

Suzuki nu este un brand de masina foarte cunoscut sau cu un numar mare de masini pe carosabil, insa ofera cateva modele de automobile foarte apreciate. Swift, de exemplu, este o masina de dimensiuni mici care concureaza cu variantele hatchbacks mai scumpe de pe piata, datorita designului stylish si sportiv, si a practicalitatii sale. Usor si comfortabil de condus, atat in oras, cat si la drum lung, micul Swift este o varianta excelenta pentru orice nou sofer. Recomandam si variantele mai vechi (2005-2011), care sunt la fel de valoroase si au un raport pret-calitate bun. Un Suzuki Swift din 2008, de exemplu, cu motorizare 1.6 si 125cp, poate porni de la 5000 euro. Un Suzuki Swift nou, modelul 1.2 Cool (cu 90 CP), are un pret de inceput de 10.350 EUR (cu TVA).

  • Citroën C2

Daca te gandesti sa iti achizitionezi o masina mai veche, tip second hand, Citroen poate fi o varianta potrivita pentru tine. Iar daca vrei un model mic, usor de parcat, te poti orienta catre Citroen 2. Este compacta, bine echipata si consuma putin, insa nu exceleaza la capitolul calitate sau finisaje. Daca nu te deranjeaza acest aspect si vrei o varianta cat mai ieftina, atunci incearca un Citroen C2 din 2008, care poate fi gasit incepand de la 2500 euro; inca se mai gasesc piese auto pentru acest model pe piata. Momentan Citroen nu mai promoveaza C2, dar un nou C3 se poate achizitiona incepand de la 9.600 EUR de la reprezentanta.

  • Fiat Punto

Ceea ce se numeste acum Fiat Punto a inceput in 2005 cu numele de Grande Punto si a fost actualizat pentru a deveni Punto Evo. Acum a revenit la numele simplu Fiat Punto, si se promoveaza ca fiind un supermini distractiv, convenabil si eco. Unii spun ca este un Ford Fiesta mai accesibil ca pret, dar ca este bazat pe tehnologii vechi si o reputatie proasta la nivel de calitate. Altii dau vina pe dinamica de conducere, spunand ca la viteza mare nu este stabila pe carosabil. Insa ce este clar este ca are un pret competitiv si ca are caracter. Poate fi un model simpatic pentru soferii cuminti de oras care nu au pretentii mari si nu forteaza masina. Un Fiat Punto in programul Rabla 2017 porneste de la 6.868 Euro (TVA inclus), cu următoarele dotări standard: aer condiționat, sistem audio cu comenzi pe volan, ABS+ESP.

  • Ford Fiesta

Ford Fiesta este unul dintre cele mai cunoscute modele din lista si este mai mereu in topul celor mai vandute masini. Este o masina compacta de oras, cu un design cool si un pret acceptabil, usor de condus si are cateva optiuni cheie care o diferentiaza de celelalte marci, precum motorul EcoBoost care ajuta la eficientizarea consumului de combustibil. Exista chiar si o optiune numite MyKey, care memoreaza cateva setari esentiale, precum viteza maxima, reminder de punere centura de siguranta sau nivel de sonorizare, si le atribuie unei chei, astfel acel utilizator poate folosi masina pe baza acelor setari (este o optiune dorita, in mare parte, de parinti, pentru a controla modul de conducere a tinerilor). Prin programul Rabla 2017 poti achizitiona un Ford Fiesta cu 9.300€, TVA inclus (include aer conditionat manual; SYNC 3 cu Bluetooth, USB, touchscreen 6.5”, sistem de asistenta in caz de urgenta (112) si Faruri de ceata)

  • Seat Ibiza

Ibiza este modelul cel mai cunoscut si cel mai vechi al brandului Seat si concureaza cu Renault Clio, Peugeot 208, Ford Fiesta, Citroen C3, Nissan Micra si alte supermini-uri din gama. Profilul clientului Seat se incadreaza intr-o grupa de varsta mai mica ca cea a unui Volkswagen, de exemplu, deci kit-ul unui Seat Ibiza include mai multa tehnologie: sisteme media si de conectivitate, Bluetooth, USB si altele. Desi este un pic prea mai lata in dimensiuni pentru strazile inguste, macar stii ca ai parte de spatiu pentru bagaje si picioare. Pentru un Seat Ibiza nou, poti avea o rata de 93 Euro/luna*, calculul fiind facut pentru modelul SEAT Ibiza Style 1.2 TSI 90 CP.

  • Volkswagen Golf

Golf-ul este unul dintre cele mai vechi modele de masini din lista; originalul a fost lansat in 1974, si de atunci s-au vandut peste 33 milioane de bucati in toata lumea, deci aproximativ 1 masina la fiecare 40 secunde. Castigatoare a numeroase premii de specialitate, este o masina care ofera un mix rar de performanta, practicalitate si viteza. A saptea generatie de modele Golf a aparut in 2012 si a fost actualizata in 2017 cu mici modificari de stilying si de mecanica. De exemplu, noul Golf GTE are o putere maxima de 150 kw (204 CP), atinsa prin ajutorul tehnologiei hibride plug-in. Este mai scumpa ca alte masini din gama ei, insa are toate caracteristicile necesare pentru a avea o experienta de conducere de calitate. Ca si pret, noul Golf , cu o configuratie de Benzina, cutie manuala si tractiune fata, incepe de la 16.015 €

  • Mazda 3

Mazda 3 cu cinci usi este perfecta pentru incepatori. Arata bine, performeaza si atinge viteze bune, face economie la capitolul combustibil (3,8 – 5,8 l /100 km) si este recunoscuta din punct de vedere siguranta (are un rating foarte bun in Top Safety Pick+), deci nu trebuie sa te ingrijorezi ca vei alerga constant dupa piese auto. Un Mazda 3 2017 porneste de la 15.200 EUR (tva inclus).

Studiu: Mai putin de 40% dintre absolventii scolii de soferi iau carnetul din prima incercare

Studiile arata ca rata de promovabilitate in cazul candidatilor care sustin examenul de permis pentru carnetul de sofer pentru prima data, din Romania, este undeva la 37%. Acest lucru nu este altceva decat un lucru ingrijorator, avand in vedere si numarul de accidente care au avut loc, in ultimul timp, si care s-au intamplat din lipsa experientei celor de la volan. Desi nu prea se vorbeste despre asta, adevarul este ca tinerii din Romania ajung chiar sa isi ia carnetul platind o suma de bani, pentru care nu mai sunt nevoiti sa dea traseul sau rezolva cu bani anumite inspectii care se fac pentru a se vedea daca masina se afla in perfecta stare de functionare.

Tanar de 25 de ani si copil de bani gata

accident auto

Cam acesta ar fi, pe scurt, portretul-robot al soferilor periculosi de care dam, in fiecare zi, pe drumurile din Romania. Fara sa tina cont de regulile de circulatie sau, mai rau, fara sa le stie prea bine, multi tineri cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani sunt implicati, an de an, in accidente auto care se dovedesc a le fi si fatale. Se pare ca peste un sfert de accidente auto grave care au loc in Romania se datoreaza tinerilor care, avand permisul de conducere de doar cativa ani, incearca sa isi impresioneze prietenii in trafic si merg cu viteza. Se pare ca alta problema o constituie pozitia incorecta in scaun, cand sunt la volan, dar si pozitia mainilor pe volan.

O alta chestiune care merita discutata este cea a pieselor auto de schimb. Desi ar trebui ca fiecare sofer sa fie sigur ca totul este in ordine, multi nu isi dau interesul si spun ca “merge si asa!”. Daca ai un Audi de ultima generatie, spre exemplu, atunci ai nevoie si de profesionisti pentru a lua doar piese de calitate. Asa ca gasesti piese auto audi pe www.raoauto.ro, locul unde nu dai gres cu ceea ce alegi sa cumperi pentru masina ta.

Accidentele auto au loc si din cauza neatentiei la volan. Nu doar tinerii, ci si cei aflati la a doua varsta stau pe telefon, tastand SMS-uri sau sunand, in loc sa fie atenti la drum. Specialistii atrag atentia ca soferii care scriu mesaje pe telefon, in timpul condusului, au un risc mai crescut de a face accident… de 23 de ori mai mare decat in mod obisnuit. Acest lucru este chiar ingrijorator si trebuie luat in calcul, de fiecare data cand ne aflam la volan.

piese auto de schimb

Asadar, este important sa optezi pentru piese auto de calitate – regasite pe RAO AUTO -, atentia sa fie la maximum, oricat de multa experienta ai avea, iar regulile de circulatie sa fie respectate cu sfintenie. Bineinteles, sa fim atenti si la ceilalti participanti la trafic, care pot face greseli ce ne pot afecta pe noi, cei care conducem bine.

Cifrele arata ca, anul trecut, in Romania s-au produs peste 8.000 de accidente grave, soldate cu peste 1.700 de morti si 7.500 de raniti. Acestea nu sunt doar niste cifre, ci ar trebui sa constituie un semnal de alarma pentru noi toti!

Un nou GIGANT auto în Europa: Cine cumpără marca Opel

Compania americană General Motors, al doilea producător de autovehicule la nivel mondial, își vinde afacerile generatoare de pierderi din Europa. Mărcile Opel (Germania) și Vauxhall (Marea Britanie) vor fi preluate de constructorul francez PSA Group, deținătorul mărcilor Peugeot și Citroen, anunță Associated Press.opel

Tranzacția de 2,2 miliarde de euro anunțată luni la Paris de GM și PSA va rearanja indistria auto și va face din constructorul francez al doilea în Europa, după Volkswagen. După tranzație grupul PSA ar putea construi 5 milioane de mașini pe an.

PSA va coopta banca franceză BNP Paribas în această tranzacție, care va duce la preluarea a 12 fabrici, cu aproximativ 40.000 de angajați. Directorul PSA, Carlos Tavares, a promis că nu vor exista reduceri de personal în urma tranzacției.

Pentru grupul PSA, afacerea reprezintă o revenire spectaculoasă după ce abia cu trei ani în urmă a fost salvat de la faliment de investitori chinezi și de statul francez.

Peugeot si Citroen promit masini complet autonome in 2020: “Am adunat 60.000 de kilometri fara sofer, in teste europene”

Grupul francez PSA are in dezvoltare masini autonome ale caror sisteme ii vor permite soferului sa lase treptat controlul masinii in mainile computerelor. In 2018, vin primele modele semi-autonome, iar in 2020 apar cele care vor putea sa preia controlul complet asupra volanului.

Constructorii auto ne-au obisnuit cu stiri legate de rezultatele testelor americane cu masini autonome in contextul in care legislatia SUA le-a permis mai devreme producatorilor sa inceapa analizele sistemelor de autopilotaj in trafic real. Iar in inundatia de informatii care vin dinspre Ford sau Google, doua dintre cele mai avansate companii in ceea ce priveste studiul si experienta analizei acestui tip de masini, tindem sa ignoram faptul ca producatorii din Europa au incepus sa adune la randul lor zeci de mii de kilometri care se transforma in experinta si studii de caz cu ajutorul carora vor fi dezvoltate ulterior masinile care nu au nevoie de sofer pentru a se autopilota.

Ultimele statistici vin din partea celor de la PSA Group (Peugeot si Citroen), care confirma faptul ca prototipurile autonome testate in Franta si Spania au adunat 60.000 de kilometri parcursi fara ca soferul sa actioneze volanul. Testele PSA au inceput la mijlocul anului trecut si s-au desfasurat in mare parte pe sosele express si autostrazi din sudul Europei.

PSA Group detine in acest moment o flota de 10 masini experimentale dotate cu sisteme care le permit sa ruleze autonom. Daca pana acum testele au fost realizate cu ajutorul partenerilor Grupului, in saptamanile care urmeaza vor debuta urmatorii pasi ai dezvoltarii, realizati cu ajutorul unor soferi normali supravegheati de inginerii PSA. In logica PSA Group, masinile care se conduc singure sunt asezate in cinci niveluri de autonomie: cu mainile pe volan (1 – Hands On), cu mainile libere (2 – Hand Off), cu privirea libera (3 – Eyes off), cu atentia libera (4 – Mind Off) si fara sofer (5 – Driverless).

Primele masini autonome semnate de PSA Group vor fi lansate pe piata in 2018. Acestea vor avea nevoie de monitorizare constanta din partea soferului, dar vor rula fara a fi nevoie de actionarea volanului. Ulterior, incepand cu anul 2020, PSA Group va dezvolta masini “care ii vor da ocazia soferului sa-i acorde masinii controlul complet”.

masini-autonome